2011-07-19

The Hunger Games

Jag har förälskat mig i en ny bokserie: The Hunger Games av Suzanne Collins. Jag drog mig länge för att läsa de här böckerna då jag ändå försöker undvika att läsa samma böcker som alla andra läser och seriens popularitet i USA och Storbritannien är enorm. Men så kom dagen då jag behövde något att läsa, gick in på bokhandeln, och det enda som fångade mitt intresse var dessa Hunger Games böcker.
 Jag insåg, när jag redan i kapitel två hade kommit karaktärerna så nära att jag grät verkliga tårar över deras belägenhet, att detta skulle bli en ny favorit. Böckerna gick inte att lägga ifrån sig och det blev tre nätter då jag bara sträckläste fram till slutet trots att jag hade en tidig morgon dagen därpå. Jag ♥ Suzanne Collins! Om jag hade en önskan vore det att skriva lika bra som henne - lika fångande. Jag bara sörjer att bokserien är slut.

Men nu kommer snart filmatiseringen. Och jag är livrädd. För det här är en bokserie jag verkligen gillar, hur är det möjligt att flytta över dessa boksidor till en bioskärm? Är det ens möjligt. Vi får väl se. Hursomhelst får jag erkänna att motion postern är både väldigt snygg och väldigt rätt:
(eftersom den har ljud som sätter igång automatiskt får du klicka på "Läs mer" för att se den)



Inga kommentarer: