2011-04-26

Röd panda - på väg att utrotas

Ta en titt på den här videon, du kan inte ärligt säga att du inte vill ha en egen röd panda, kan du?


Klippet är från en japansk tv-show (Tensai! Shimura dōbutsu-en) där kvinnan i videon (Becky) spenderar några dagar med utrotningshotade djur för att väcka intresse för deras sak.
 Den röda pandan, även kallad liten panda eller kattbjörn (kärt barn har många namn), är i högsta grad utrotningshotad då det endast finns ca 2500 kvar i världen.

Jag vill ha en!

(Jag vet att jag inte kan, men jag vill.)

Ge ett par kronor till WWF eller någon annan förening som jobbar för att skydda kattbjörnen och andra utrotningshotade djur, är du snäll. Jag vill inte leva i en värld utan djur, och jag tror inte framtida generationer vill det heller.

Inga kommentarer: