2011-05-21

Två nya serier jag är nyfiken på

Jag tar en kort paus i det intensiva tentapluggandet för att skriva lite snabt om två tv-serier som kommer dyka upp på CWTV till hösten.

The Secret Circle

Tonåringar, vacker magi, farlig magi och Kevin Williamson, jag tror det kan bli riktigt bra.

Ringer

Här är jag lite mer tveksam. Trailern säger inte så mycket, men CWTV avslöjar att Gellar spelar en tjej som flyr till sin tvillingsyster i New York efter att ha bevittnat ett mord. Där hittar hon dock inte den trygghet hon söker då hennes syster lever ett liv som är lika komplicerat och farligt som det hon lämnat bakom sig. CWTVs "webklipp" skulle enligt mig fungera bättre som trailer än den ovan.
 Enda anledningen till att jag tänker ge serien ett avsnitt är min kärlek till Buffy.

Inga kommentarer: